PENGARUH TAYANGAN IKLAN FATIGON HYDRO+ DI TELEVISI TERHADAP PEMBENTUKKAN BRAND AWARENESS

Zulham Rizky Purba

Abstract


The number of companies that manufacture and market products isotonic beverage, making competition between companies has become very tight. Of each company is trying to introduce a product. One is the product being advertised Fatigon Hydro + through the medium of television with a fairly high frequency of exposure on several TV stations. The aim is that the higher the brand awareness of the product Fatigon Hydro + in the community.


Keywords


Advertising, Television, Brand Awareness

Full Text:

PDF

References


Aaker, David A. Building Strong Brands, The Free Press, New York, 2003.

Arifin, Ali. Basisnya Adalah Advertising Objectives, PT.Gramedia Pustakan Utama, Jakarta, 2000.

Arifin, Anwar. Ilmu Komunikasi Sebuah Pengantar Ringkas, PT. Raja Grafindo Persada, Jakarta,

Azwar, Saifuddin. Sikap Manusia, Teori dan Pengukurannya, Edisi ke 2, Pustaka Belajar, Yogyakarta,

Effendy, Onong Uchjana Hubungan Masyarakat Suatu Studi Komunikologis, Remaja Rosdakarya,

Bandung, 1992.

Effendy, Onong Uchjana. Ilmu Komunikasi Teori dan Praktek, PT. Remaja Rosdakarya, Bandung, 1993.

Effendy, Onong Uchjana. Hubungan Insan, Bandung, Remaja Rosdakarya, 1998.

Faisal, Sanapiah. Format-format Penelitian Sosial, Rajawali Pers, Jakarta, 2002.

Idris, Soewardi. Strategi Pengelolaan Media Massa, Gramedia Pustaka Utama, 2000.

Idris, Soewardi. Strategi Mengelola Radio dan Televisi, Gramedia Pustaka Utama, 2005.

Isnaini, Arif. Model dan Strategi Pemasaran. NTP Press, Mataram. 2005.

Irwanto. Psikologi Umum, PT.Prenhallindo, Jakarta 2002.

Jefkins, Frank. Periklanan, Edisi ketiga, Erlangga, Jakarta, 1997.

Kartajaya, Hermawan. Positioning Deferensiasi Brand, Cetakan Kedua, PT.Gramedia Pustaka Utama,

Jakarta, 2004.

Kotler, Philip. Manajemen Pemasaran, Jilid 2 Edisi Millenium, Prehanlindo, Jakarta, 2000.

Kotler, Philip Manajemen Pemasaran : Analisis, Perencanaan, Implementasi dan Kontrol, Edisi Bahasa

Indonesia, Jakarta, PT. Prenhallindo, 2001.

Kuswandi, Wawan. Komunikasi Massa Sebagai Sebuah Analisis Media Televisi, PT. Rieneka Cipta,

Jakarta, 2006.

Liliweri, Alo. Dasar-Dasar Komunikasi Periklanan, Citra Adya Bakti, Bandung, 2002.

Lwin. May, & Aitchison, Jim. Clueless In Advertising, Alih Bahasa: Gunawan Santoso, PT. Buana Ilmu

Populer, Jalarta, 2005.

Maeda, Teguh. dan Nugraha, Ganjar Tanya Jawab Dasar-dasar Jurnalistik, CV. Amrico, Bandung

Mardalis. Metode Penelitian Suatu Pendekatan Proposal,Bumi Aksara, Jakarta, 2001.

McNeal, James N. Consumer Behavior, An Integrative Approach, Little Brown and Co., Toronto, 2002.

Miles, Matthew B. dan Huberman, A. Michael. Analisis Data Kualitatif, Penerbit Universitas Indonesia,

Jakarta, 2002.

Morissan. Media Penyiaran Strategi Mengelola Radio dan Televisi, Ramdina Prakarsa, 2005.

Mussa, Mohammad. dan Nurfitri, Titi. Metode Penelitian, Fajar Agung, Jakarta 2001.

Nuradi,. Wisaksono, Noeradi. Harimurti, Felicia, Kridaleksana Utoredowo, Nani, Indrati R. Kamus Istilah

Periklanan Indonesia, Penerbit PT. Gramedia Pustaka Utama, Materi Advertising, 2002.

Narboko, Cholij. dan Ahmadi, Abu. Metode Penelitian, Bumi Aksara, Jakarta 2002.

Rakhmat, Jalaluddin. Metodologi Penelitian Komunikasi, PT. Remaja Rosdakarya, Bandung, 2003.

Rakhmat, Jalaluddin. Metode Penelitian Komunikasi Dilengkapi contoh Analisa Satstistik, Remaja

Rosdakarya, Bandung, 1997.

Rangkuti, Freddy. The Power of Brand, PT. Gramedia Pustaka Utama, Jakarta, 2004.

Ratih, Hurriyati Bauran Pemasaran dan Loyalitas Konsumen, Alfabeta, Bandung, 2005.

Rossiter John R. and Percy. Larry Advertising and Promotion Management. Alih Bahasa; Arief Lukito

Raharjo, PT. Gramedia Pustaka Utama, 2001.

Rusell, Thomas. and Lane, W.Roland Syahrizal Noor(Penyadur), Kleppners Advertisng Procedure (2nd book), PT. Elex Media Komputindo, Jakarta, 2003.

Sarwono, Jonathan. Analisis Data Penelitian Menggunakan SPSS 13. ANDI, Yogyakarta, 2006.

Schram, W. The Process Of Mass Communication (Penerjemah Asep Subrata), Erlangga, Bandung,

Shadily, Hasan. Sosiologi Untuk Masyarakat Indonesia, PT. Pembangunan, Jakarta, 2000.

Singarimbun, Masri. Metode Penelitian Survai, LP 3 E S, Jakarta, 2005.

Situmorang, Johannes, Aspek Tambahan Komunikasi Pemasaran Produk, PT. Erlangga, 2003.

Soehartono, Irawan. Metode Penelitian Sosial, Suatu Teknik Penelitian Bidang Kesejahteraan Sosial

dan Ilmu Sosial Lainnya, PT. Remaja Rosdakarya, Bandung, 2004.

Soehartono, Irawan. Metode Penelitian Sosial, Bandung, PT.Remaja Rosdakarya, 2005.

Sumartono. Terperangkap Dalam Iklan Televisi, PT. Gramedia Pustaka Utama, Jakarta, 2003.

Suryabrata, Sumadi. Metodologi Penelitian, CV. Rajawali, Jakarta, 2005.

Sugiyono. Metode Penelitian Administrasi, CV Alfabeta,Bandung.1999.

Sugiyono. Statistika Untuk Penelitian, Penerbit Alfabeta, Bandung, 2000.

Susanto, A.B. dan Ijanarko Branding, PT Mizan Publika, Jakarta, 2004.

Sutisna. Tata Cara Periklanan Indonesia, Direktorat Bina Pers & Grafika, Departemen Penerangan

R.I, Jakarta, 2003.

Suryabrata, Sumadi. Metodologi Penelitian, CV. Rajawali, Jakarta, 2005

Suwarno, Agus. Perkembangan TV Bagi Kehidupan Sosial, PT. Gramedia Pustaka Utama, 2004.

Swastha, Bayu DH, dan Irawan. Manajemen Pemasaran Modern, Yogyakarta, Liberti, 2003.

Usman, Husaini. & Setiady, Purnomo Metodologi Penelitian Sosial, Bumi Aksara, Jakarta, 1996.

Wiryanto, Teori Komunikasi Massa, Grasindo, Jakarta, 2000.

Wiryanto. Pengantar Ilmu Komunikasi, Grasindo, Jakarta, 2004.

Winardi. Pengantar Metodologi Research, Citra Aditya Bakti, Bandung, 2001.




DOI: https://doi.org/10.32509/wacana.v11i4.290

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

 Indexed by:

     

 Recommended Tools :

 

 

WACANA: Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi

Fakultas Ilmu KomunikasiUniversitas Prof. Dr. Moestopo (Beragama)
Kampus I, Jl. Hang Lekir I/8 Jakarta Pusat, Indonesia 10270
WA: 085714422271 (Chat Only)

email: wacana@dsn.moestopo.ac.id

 

Creative Commons License

WACANA: Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi Licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.