PEMANFAATAN GOOGLE CLASSROOM SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN ONLINE DI UNIVERSITAS DIAN NUSWANTORO
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anggraini, S. (2016). Budaya Literasi Dalam Komunikasi. Wacana: Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi, 15(3), 181279. Retrieved from http://journal.moestopo.ac.id/index.php/wacana/article/view/51
Baran, Stanley. (2011). Pengantar Komunikasi Massa. Jakarta: Salemba Empat
D,Croteau & W, Hoynes. (2013). Media/Society: Industries, Images and Audience, Sage Publications.
D, Croteau. (1991). A transitional teaching experience : learning groups and the first time teacher. American Sosiological Associations.
Green, Leila. (2010). The Internet: An Introduction to the New Media.
Griffin, Emory A. (2003). A First Look at Communication Theory, 5th Edition, New York: McGraw-Hill.
JW, Crewell. (2015). Qualitative Inquary & Research Design : Choosing Among Five Approaches, 5th Edition, SAGE
Kurniawati, J., Baroroh, S. (2016). Literasi Media Digital Mahasiswa Universitas Muhammadiyah Bengkulu. Jurnal Komunikator, 8(2), 5166. Retrieved from http://journal.umy.ac.id/index.php/jkm/article/view/2069
Kurnia, N. (2005). Perkembangan Teknologi Komunikasi dan Media Baru: Implikasi terhadap Teori Komunikasi. Mediator, 6(2), 291296. Retrieved from http://mediator.fikom.unisba.ac.id/index.php/mediator/article/view/272
Lister, Martin. (2009). New Media Second Edition. New York:Routledge
McLuhan, Marshall. (1994). Understanding Media: The Extension of Man. London: The MIT Press
Mc Quail, Denis. (2006). Teori Komunikasi Massa Suatu Pengantar. Alih bahasa oleh Agus Dharma dan Aminudin Ram. Jakarta: Erlangga.
Nasrullah, Rulli. (2014). Teori dan Riset Media Siber (Cybermedia). Jakarta: Prenadamedia.
Nasrullah, Rulli. (2016). Media Sosial (Perspektif Komunikasi, Budaya, dan Sosioteknologi). Bandung : PT Remaja Rosdakarya.
Rianto, Puji. (2016). Media Baru, Visi Khalayak Aktif dan Urgensi Literasi Media. Jurnal Komunikasi, 02(01), 9096. https://doi.org/10.25008/jkiski.v2i2.108
Sabran, & Sabara, E. (2014). Keefektifan Google Classroom sebagai media pembelajaran. Diseminasi Hasil Penelitian Melalui Optimalisasi Sinta Dan Hak Kekayaan Intelektual, 122125.
Surahman, S. (2016). Determinisme Teknologi Komunikasi dan Globalisasi Media Terhadap Seni Budaya Indonesia. Jurnal Rekam, 12(1), 3142. Retrieved from http://journal.moestopo.ac.id/index.php/wacana/article/viewFile/51/29
Sutrisna, D. (2018). Meningkatkan Kemampuan Literasi Mahasiswa Menggunakan Google Classroom. FON : Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 13(2), 6978. https://doi.org/10.25134/fjpbsi.v13i2.1544
Tamburaka, Apriadi. 2013. Literasi Media. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
DOI: https://doi.org/10.32509/wacana.v18i2.924
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Indexed by:
Recommended Tools :
WACANA: Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi
Fakultas Ilmu Komunikasi, Universitas Prof. Dr. Moestopo (Beragama)
Kampus I, Jl. Hang Lekir I/8 Jakarta Pusat, Indonesia 10270
WA: 085714422271 (Chat Only)
email: wacana@dsn.moestopo.ac.id
WACANA: Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi Licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.